Álomnászút luxuskivitelben!

Gyermekkori álmomat szeretném megvalósítani párommal - saját szervezésben - akivel a közel egy hónapos mézeshetünk alatt kalandozunk a nagy Amerikában! A blogot elsősorban hőn szeretett családunknak szánjuk, akik óvnak, féltenek minket ettől a nagy kalandtól, másodsorban pedig mindazoknak, akik kiváncsiak arra, hogyan lehet az egykoron megálmodott, elérhetetlennek tűnő álmokat a valóságban megélni. Az írásaim a makacs tényeket fogják visszaadni, kendőzetlenül, amolyan Füfkésen. Gyertek és lélekben tartsatok velünk!

Képek

Utolsó kommentek

• um: @Füfke: én sajnos nem voltam ilyen kitartó a napi élmények leirásában. Priviben szivesen adunk t... (2013.02.16. 18:50) Mérlegen a valóság!
  • Füfke: @um: Kedves um! Köszönjük az elismerést, bár a hajóutat így utólag kicserélném a nyugati partra, ú... (2013.02.16. 14:30) Mérlegen a valóság!
  • um: Kedves Rita ás Gábor, fantasztikus a blogotok! Mi már négyszer voltunk az USA-ban, szintén 3 hete... (2013.02.16. 09:14) Mérlegen a valóság!
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.28. 21:58) 21. nap: Encore=Ráadás!
  • Füfke: @acsbar: Barni! Van fogalmad arról, hogy hány Való Világot, Összeesküvőket és X-faktort kell nekem... (2011.10.30. 04:02) 20. nap: Paradise Island
  • Utolsó 20

27 28 29 30 31

Mérlegen a valóság!

2011.11.07. 22:49 Füfke

Szerencsésen hazaértünk! A hazaút nagyon fárasztó volt és a visszaállás sem ment gördülékenyen, ennek ellenére az emlékek már most úgy elhatalmasodnak bennem, hogy a klasszikus üllepedési időszak után is azt mondom, minden perce megérte ennek az utazásnak!

Talán csak azt sajnálhatom, hogy miért nem voltam már a korábbi utazásaimnál is ennyire tökös és bevállalós a magánszervezést illetően, hiszen a mai modern világban már hol  csúszhatna hiba a gépezetbe? Minden úgy működik, ahogy azt az ember elképzeli/végrehajtja! Miért is kellene kétkedni abban, hogy egy internetes foglalással nem kapok szállást vagy nem kapom meg az adott eseményre a jegyemet? Kicsit benne van a magyar emberben a szkeptikusság, de hát miért is? Hiszen a föld túloldalán sem működnek másképp a dolgok.

Örömmel nyugtázom, hogy összességében minden úgy alakult ahogy elterveztem. Kisebb tanulsággal bíró hibák be-becsúsztak, de azon kívül megveregethetem a vállam, mert ez az egész egyszerűen KEREK lett!

1 hét eltelte után hát akkor jöjjön előbb az érzelmi-, majd pedig a gazdasági értékelés!

Érzelmi értékelés:

Gyermekkori álmom kipipálva, mégpedig úgy, hogy minden klaffolt! Ahogy a nagy könyvben megvan írva, minden úgy sikerült. A legfontosabb, hogy a "várjunk egy hónapot az esküvő után az indulással" nagyon jó ötlet volt. Javaslom minden nászutasnak, hogy ez pont elég arra, hogy kipihenje az ember az izgalmakat, elintézze a még hátralévő dolgokat...stb. Másik csúcsszuper döntés volt az októberi időpont. Benne volt a pakliban, hogy New Yorkban kifogjuk a vénasszonyok nyarát (sikerült), míg Floridában sem az a 35 fokos meleg volt már, hanem az a kellemes 27-29 fok, így remekül teltek a napok, hisz a kirándulásokkor a napsütés mellé kellemes hőmérséklet párosult és a tengervíz hőfoka is ideális volt.

A programtervet illetően 80%-osan ahhoz alkalmazkodtunk, így mi mást is írhatnék, mint amit az írásaim is tükröztek? 21 napból egynél volt holtpont, a többit reggeltől-estig élveztük...(na jó, Ritának még az Universal Studios volt kissé lapos nap).

Kicsit lemezve a helyszíneket, az alábbi impulzusok értek:

New York

Mivel régóta álmom volt megismerni ezt a várost és ezért sokat olvastam róla, azt kaptam élőben, amit elképzeltem róla. Se többet, se kevesebbet! New Yorkba utazóknak kötelező a 4 db Hop on Hoff-os túra, mert eszméletlen jól bemutatja a város minden szegletét, de ezek közül is az éjszakai túra mindent visz. Döbbenetesen klassz esti fényben Manhattan. A Szabadság szobor kihagyhatatlan élmény nemcsak maga a szobor, hanem az oda vezető hajóút miatt is. Ezen kívül a Times Square, ami még nagyon megfogott! Maga a felhőkarcolók (kedvenceim), így együttesen nagyon zsúfoltnak tűnnek, ezért csak távolról hozzák azt a vizuális élményt, amit a filmekben is láthatunk. Maga a város szerethető, bár egy európai számára túl ridegnek és zavarosnak tűnhet. Nekem is kellett néhány 2 nap, míre megszerettem (pl. Ritának nem is sikerült). Egyébként nagyon érdekes város, aki az USA-ba utazik, kötelező megállópont!

MIAMI

Miami jól fel van turbózva, mert a külcsín mellett üresség lapul. No, nem azt mondom, hogy nem jó hely, csupán azt, hogy a város jól van marketingelve! Nagyon nincs mit látni. Van egy jó tengerpartja, egy utcahossznyi jó, de drága étterme és kb. ennyi. Ezt a világ bármely részén megkapja az ember, de Miamiban nyaralni, mint tudjuk, sikk! Valóban szép, de a vártnál mindenképpen kevesebbet kaptunk.

ORLANDO

A megajátszótér! Aki ebben a városban nem talál magának megfelelő szórakozást, az nem is volt soha gyerek. Rita ezt a helyet élvezte a legjobban. Valóban nagyon barátságos és nagyon zöld. Az élményparkok  a drágaságuk ellenére is kihagyhatatlanok. Kis feleségemnek a Seaworld, míg nekem az Universal és az Adventure kalandpark tetszett a legjobban. Sajnos ezt a tömény showt és vakítást máshol a világon nem kapja meg az ember ilyen minőségben és mennyiségben. Ehhez mindenképpen ide kell utazni!

KEY WEST

Az USA legdélibb pontja szintén egy jól marketingelt város. Maga az odavezető hídrendszeres út nagyobb élményt ad, mint maga a zsúfolt kisváros, de hát kit érdekel ez, amikor több száz kilométeren keresztül a tengeren autózol? A beach egyébként szuper, a többi drága!

FLORIDA

Maga az államnyi "félsziget" nagyon kellemes helynek számít. Az örök nyár, mindenki számára vonzó lehet. Az ide utazóknak az airboat-ozás kihagyhatatlan, hisz ez ennek a mocsaras területnek a védjegye, épp úgy, mint New York-nak a Szabadság szobor. A nagyobb városokkban az éttermek és bevásárló központok sokaságával találkozik az ember, míg a kisvárosokban a nyugalom az úr.

HAJÓÚT

A hajóútról kérdez itthon mindenki, mert gondolom az a nem mindennapi. Az igaz, hogy nem mindennapi, de a 14 napos mérhetetlen szabadságérzet után egyszer csak megkötve éreztük magunkat. A hajón nem volt akkora mozgásterünk, mint előtte, csak amikor kikötött. Ez kicsit furcsa volt, de megszokható. A kikötések parádés látványt nyújtanak. A kikötők is egyediek. Nassau tényleg a Bahamák szíve, ami fő úticél lehet az erre kirándulóknak, mert nagyon megéri! Jamaica-n fullasztóan dögmeleg volt, így csak érintőleges véleményem van róla. Hajókázósak biztosan nem leszünk, de egy életre szóló élményt adott.

Összességében elmondhatom, hogy azt kaptuk az úttól amit elterveztünk. Sok fakultatív programot beiktattunk, amit egytől-egyig élveztünk! Nem volt olyan kiadásunk, amit megbántunk volna. A 3 hét alatt 3 év nyaralását tudtuk le egyben. Nagy túra volt, de hála Istenkének épségben hazaértünk. Több ezer kilométert tettünk meg földön, vízen, levegőben. Talán ekkora túrára már nem indulunk el soha már, így ezekkel a nagyszerű élményekkel a hátunk mögött kezdjük meg házas életünk első hónapjait. Soha jobb kezdést! :)

Gazdasági értékelés:

Jelentem sikerült elkölteni az erre szánt összeget, sőt még tartalékhoz is kellett nyúlni!

Nem kertelek. A túrára előzetesen másfél millió forintot terveztem be, aminek tokkal vonóval ki kellett volna jönnie. A tervezés remekül sikerült, ugyanis bőven belefértünk volna a költségvetésbe, de sajnos több apró hiba miatt ez az összeg végül is 1.630.000 Ft-ra növekedett.

De nézzük is, hol csúsztunk el...

• Nem kalkuláltam azzal, hogy az amerikai belföldi járatokon 5000Ft/poggyász díjat kell fizetni, így az oda-vissza úton (New York - Miami) összesen 20.000 Ft-ot fizettünk.
  • Sajnos kommunikációs probléma miatt nem jöttek ki értünk a reptérre Miamiban. Az 1 órás út taxiköltsége nem volt bekalkulálva: 30.000 Ft
  • A bradentoni rokonok nem mondták, hogy ekkora lakásfelújításban vanank, így Orlandóban a plusz 3 éj szállásköltség 30.000 Ft-tal növelte a büdzsét.
  • Az ebből fakadó benzinköltség is megduplázódott a tervezett 30.000-hez képest 60.000 Ft lett, tehát 30.000 Ft plusz kiadás.
  • Sajnos Miamiban elvitték az autónkat a Tilosból, így ennek visszaszerzése 30.000Ft-unkba fájt!
  • És legvégezetül a hajóút árában az apróbetűs részt nem olvastam el, ami 12 dollár/fő/éj kötelező borravalóról ír, így növelve a hajóút árát 40.000 Ft-tal.

Ha ezt összeadjuk (+180.000 Ft), világosan kirajzolódik, hogy a 21 napos álomnászút túránk költségvetése úgy, hogy a hajóútig minden nap étteremben ettünk (3-szor elit étteremben), ezen kívül bejártuk New Yorkot 3 nap alatt, bejártuk egész Floridát és 8 napig a Karib tengeren hajókáztunk - a mérhetetlen sok fakultatív programokról nem is beszélve - a költség mindösszesen: 1.4 millió körül lett volna.

Hát azt hiszem ez az adat magáért szól. Tényekkel tudom bebizonyítani, hogy ez az út ennyi látnivalóval, utazással bármelyik utazási iroda szervezésében minimum 3 millió Ft és akkor még a költőpénzről nem is beszéltem!

Tessenek megnézni hasonló utakat. Én folyamatosan kapom a hírleveleket, így képben vagyok. Csak ha mondjuk a hajóutunkat nézem, már ott szembeötlik a dupla ár.

2 főre vetítve nekünk:

Repülő (Budapest-Miami-Budapest): 260.000 Ft

Hajóút (8 nap Karib-tenger): 240.000 Ft

Összesen: 500.000 Ft

Ezzel szemben az utazási irodák kínálata: 1.034.000 Ft (Pl. Morton's)

A különbség kapásból 534.000 Ft !!!

Ezek alapján, de akár bemásolhatnék ide más irodák new yorki vagy floridai ajánlatát is, az ár akkor is a duplája!

Természetesen a legjobb az lett volna, ha összejön 1,5-ből, de így sem rossz. Majd idén vékonyabb lesz a karácsony. :)

Na, de nézzük tételesen, összesítve, az adott napi árfolyamnak megfelelően:

• Repülés oda-vissza (Bp.- New York-Miami): 342.970 Ft (terv: 322.000 Ft)
  • Szállás (14 éj): 193.233 Ft (terv: 164.000 Ft)
  • Hajóút (8 nap/7 éj): 282.769 Ft (terv: 241.094 Ft)
  • Biztosítás (23 nap): 36.755 Ft (terv: ua.)
  • ESTA vízum: 5600Ft (terv: ua.)
  • Üzemanyag: 61.546 Ft (terv: 30.000 Ft)
  • Tömegközlekedés: 70.901 Ft (terv: 20.000 Ft)
  • Egyéb: (parkolás, útdíj..stb.): 62.366 Ft (terv: 30.000 Ft) - büntetés miatt több!
  • Étel-ital (23 nap): 142.494 Ft (terv: 100.000 Ft)
  • Fakultatív programok: 266.117 Ft (terv:227.000 Ft)
  • Költőpénz: 165.000 Ft (terv: 250.000 Ft)

Összesen: 1.630.686Ft (terv: 1.426.449 Ft)

FAKULTATÍV PROGRAMOK KÖLTSÉGEI (2fő):

Universal Studios és Island of Adventure: 55.544 Ft

Seaworld: 37.990 Ft

Airboat (1fő): 6033 Ft

Garantálható, hogy hasonló hosszúságú és minőségű túrák ennyiből kivitelezhetőek! Remélem segítségére voltam a leendő utazóknak!

Ezennel hivatalosan is lezártnak tekintem a nászútunkat, valamint a blogot!

Köszönjük a figyelmet!

Rita & Gábor

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

um 2013.02.16. 09:14:54

Kedves Rita ás Gábor,

fantasztikus a blogotok!
Mi már négyszer voltunk az USA-ban, szintén 3 heteket és szintén magánszervezésben. Végigjártuk az általatok megtett utakat is, és az élményeink, meglátásaink, véleményünk szinte minden ponton azonosak.
A nyugati part (California, Vegas, Grand Canyon azonban visz mindent! Azt még egyszer ki kell próbálnotok!) Szivesen megosztjuk az élményeinket, tapasztalatainkat.

Füfke 2013.02.16. 14:30:01

@um: Kedves um! Köszönjük az elismerést, bár a hajóutat így utólag kicserélném a nyugati partra, úgyhogy kérlek ne fájdítsd a szívemet! :) Feleségem nem egy Amerika rajongó, így az újabb nagy kaland valószínűleg már nem fog beteljesedni, de soha nem mondd, hogy soha! Olvasni lehet rólatok valahol?

um 2013.02.16. 18:50:38

@Füfke: én sajnos nem voltam ilyen kitartó a napi élmények leirásában.

Priviben szivesen adunk további ötleteket, h magánszervezésben miképpen lehet még takarékosabban (szállás)megoldani lyen hosszú nyaralásokat, sőt életre szóló barátságokat kötni

e-mail cimem a nevem forditva és t online-os vagyok