Álomnászút luxuskivitelben!

Gyermekkori álmomat szeretném megvalósítani párommal - saját szervezésben - akivel a közel egy hónapos mézeshetünk alatt kalandozunk a nagy Amerikában! A blogot elsősorban hőn szeretett családunknak szánjuk, akik óvnak, féltenek minket ettől a nagy kalandtól, másodsorban pedig mindazoknak, akik kiváncsiak arra, hogyan lehet az egykoron megálmodott, elérhetetlennek tűnő álmokat a valóságban megélni. Az írásaim a makacs tényeket fogják visszaadni, kendőzetlenül, amolyan Füfkésen. Gyertek és lélekben tartsatok velünk!

Képek

Utolsó kommentek

  • um: @Füfke: én sajnos nem voltam ilyen kitartó a napi élmények leirásában. Priviben szivesen adunk t... (2013.02.16. 18:50) Mérlegen a valóság!
  • Füfke: @um: Kedves um! Köszönjük az elismerést, bár a hajóutat így utólag kicserélném a nyugati partra, ú... (2013.02.16. 14:30) Mérlegen a valóság!
  • um: Kedves Rita ás Gábor, fantasztikus a blogotok! Mi már négyszer voltunk az USA-ban, szintén 3 hete... (2013.02.16. 09:14) Mérlegen a valóság!
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.28. 21:58) 21. nap: Encore=Ráadás!
  • Füfke: @acsbar: Barni! Van fogalmad arról, hogy hány Való Világot, Összeesküvőket és X-faktort kell nekem... (2011.10.30. 04:02) 20. nap: Paradise Island
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

15. nap: Kajahajó

2011.10.24. 04:50 Füfke

 

Elérkezett a nagy nap, lezártuk kalandozásunkat az USA-ban, de ezzel együtt valami új is elkezdődött! Az álomnászút utolsó etapjaként következik, amolyan pihenésképpen 8 napos Karib tengeri hajókörút Bahamák, Jamaica, Kajmán szigetek és Mexikó érintésével.
 
Reggel 9-kor csörgött az óra, elmentünk a szállásunktól 2 utcára lévő mosodába, ahova előző nap vittük a cuccunkat mosatni. A bepakolást követően elindultunk Coconat Creek-be leadni az autót, majd azzal a lendülettel vissza is hozott minket Istvánbá. Útközben megálltunk egy gyógyszertárban, mert a szervezetem eddig bírta a kiképzést, s vettünk egy gyorsan mulasztó meghűléses folyékony valamit. 4 óránként kell innom egy kupakkal, amit be is tartok, hisz ha lebetegszem, akkor oda a nászútnak. Valószínű, hogy a Key West-es fürdés tett be (szeles idő volt), valamint a túlhajszoltság is közrejátszik. Rita köszöni jól van, számára a Dedalon tuti pihenést eredményez, így ő tele van erővel, csak épp a szombati napozás nem barnulást, hanem erős leégést eredményezett nála. Aloa Verás kenőcsöt adott Istvánbá, így ezzel kenegetem fájó combját, sípcsontját és lábfejét.
Fél 1 magasságában már a kikötőben voltunk, ahol egy hordár el is vitte 5 dollárért a csomagjainkat, amit később a kabinunk előtt találtunk meg, de előtte volt még egy másfél órás procedúra mire feljutottunk a 14 emeletes luxushajóra! Mint a repülőtereken, csomagátvilágítás, becsekkolás (fényképezkedés) feljutás a hajóra, mind-mind időigényes, hisz itt nem 300 ember száll fel, mint egy-egy repülőjáratra, hanem kicsivel több, azaz pontosan 2394! Megkaptuk beszállókártyánkat, ami egyben a dögcédulánk is, ugyanis ez helyettesíti a bankkártyát, az útlevelet, személyazonosítót! A hajóra lépéskor lehúzzák egy gépen és a monitoron megjelenik az arcképünk. Ezzel ellenőrzik, hogy ugyanaz az utas fel vagy leszállt-e a hajóról…stb.
2 órakor beléptünk az új szállodánkba, szórakoztatóparkunkba. Rögtön Káprió és Két Winszlett lettünk, hiszen díszes szőnyeg, képek a falon, csillogás villogás ezerrel. Rita meg is kérdezte, hogy mi járkálhatunk ezen a szinten? Hát persze, a hajón nincs anyagi megkülönböztetés, mint a Titanic-on!
Közölték velünk, hogy a szobák 30 perc múlva foglalhatók el, így mindenki a svédasztalos ebédlőt választotta. No, hát emberek, ha a Golden Corral éttermet a magaslatokig emeltem, akkor nem tudom mit szóljak ehhez a tömör kajagyönyörhöz, amit elénk varázsoltak. Minden, de tényleg minden van! Döbbenet mennyi féle minden, s ha hozzáteszem azt, hogy non stop lehet kajálni a 12 étterem közül valamelyikben mindig, akkor azt hiszen joggal mondhatjuk rá, hogy ez egy bazinagy Kajahajó! Már az a tudat, hogy 2400 embert hogy a fenébe lehet kiszolgálni ennyi fajta étellel, már attól hanyatt vágódom, de hogy pl. a fagyiban van gombócos és gépi is (korlátlanul), és még azon belül a vanília fagyi van normál, yoghurtos és cukor nélküli is, hát én ettől berosáltam. Hülyék ezek? Itt pazarolnak, aztán pár napon belül kikötünk Jamaikában és éhezők tucatjai várnak majd minket az út mentén. Tetszett még nagyon az is, hogy van komplett hamburger/hot dog stand, ami azt jelenti, hogy külön te állítod össze mit akarsz beletenni…klasszikusan tányéron hasábkrumplival amerikai módra, vagy csak úgy simán kézimódra, s ugyanez a salátáspultnál. De van barbekjús stand, halas, húsos, kínais, olaszos…stb. azt eszel amihez épp kedved van. Jelentem nekem mindenhez volt! Ritának mondtam, hogy figyelt ki zabál púpozott tányér mellett, mert azok is tuti magyarok. Hát igen, még nem találkoztunk magyarokkal, sem az utazók, sem a kiszolgáló személyzet között, pedig Istvánbá azt mondta, hogy tuti hogy lesz! A terminálban a becsekkolásnál párszor elkiálltottam magam, hogy hajrá magyarok, de nem jött válasz. Rita meg az útleveleket és a „magyar fejeket” nézte árgus szemekkel, mindhiába.
A kajánál tartottam (hol is máshol). Jól bekajáltunk, majd elfoglaltuk a szobánkat. Rita lefeküdt pihenni, én pedig felfedező körútra keltem, valamint meg akartam nézni a kihajózást. Amíg felértem a 8. szintről (ott a kabinunk) a 15-re, számtalan kajáldába botlottam, ahol persze, hogy nem bírtam ki evés nélkül. Egyik helyen főtt kukoricát, másikon sárgadinnyét a harmadikon hot-dogot, míg a negyediken fagyit majszoltam. Akkor jöttem rá, hogy idestova 2 órája eszem, mi lesz itt 8 nap múlva?
Erről csak egy ismert nóta refrénje jut eszembe a Carpe Diemtől: „Álmondj, hogy vakít a fény, tombol a nyár e földtekén, ne érdekeljen, ha esik a hó, mert nyaralni visz a KAJAHAJÓÓÓÓÓÓ!
Kihajózást követően a nyílt vízen bizony, ha kicsit is, de ring a hajó, így Rita nem éppen jól fogadta ezt az érzést, de fél Dedalonnal bírja a kiképzést, s mit mondjak, nekem is meg kell szoknom. Remélem ez nem lesz gond a nyaralásba és hamar átáll erre az alapringásra a szervezetünk. Reggelente 8-tól meg úgyis áll a hajó!
Apró részletként még annyit, hogy mindenről tájékoztatva vagyunk! Hangos bemondón ,TV-n keresztül is tájékoztatnak. Volt indulás előtt mentési gyakorlat! Nekünk a gyülekezőpont a 6-os szinten a színházteremben van (400fős!). A szobánkba van egy kis füzet, hogy mikor milyen program van a hajón, mikor melyik étteremben lehet étkezni, milyen idő várható másnap, milyen fakultatív programokkal, mi a nap itala, mit ajánlanak étkezésben…stb. Az exluzív éttermekbe (indiai, japán, tengeri..stb.) érintőképernyős monitoron kell bejelentkezni szobaszámmal, hogy mikor szeretnénk enni, és jelzi melyik időpontok telítettek, melyiknél kell várakozni..stb. Van minden, mint a búcsúban, mondhatnánk!
Ezt a sok mindent felfedezni a hajón, plusz még a kikötéseknél is mindent magunkénak tudni nagy feladat lesz, de elsősorban a pihenésé lesz a főszerep!
Ahogy írtam eme sorokat itt este 23 óra van és Rita is megébredt mellettem. Körbenéztem kajafronton, mert szendvicset kívánt. Az egyik szinten ettem két féle Fajitast, aztán még addig legyeskedtem a hamburger/hot-dog stand körül, hogy végül csináltam egyet magamnak. Tovább nézelődtem a hajón szendvics ügyben, mígnem a kaszinóban a sok pénzköltő embertömeg gyűrűjében rátaláltam a nassoló pultra. Vittem is Ritának, de én is bekaptam egy csokis muffint. Nem bíííírom, már most rosszul vagyok a kajától!
És végezetül egy kis hajóinfó:
Hajótársaság neve: Norwegian Cruiseline
Hajó neve. Norwegian Pearl
Emeletek száma: 15
Súly: 93.530 tonna
Hossza: 295 méter
Sebessége: 25 csomó
Utas kapacitása: 2394 fő

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://usanaszut.blog.hu/api/trackback/id/tr513327893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása