Álomnászút luxuskivitelben!

Gyermekkori álmomat szeretném megvalósítani párommal - saját szervezésben - akivel a közel egy hónapos mézeshetünk alatt kalandozunk a nagy Amerikában! A blogot elsősorban hőn szeretett családunknak szánjuk, akik óvnak, féltenek minket ettől a nagy kalandtól, másodsorban pedig mindazoknak, akik kiváncsiak arra, hogyan lehet az egykoron megálmodott, elérhetetlennek tűnő álmokat a valóságban megélni. Az írásaim a makacs tényeket fogják visszaadni, kendőzetlenül, amolyan Füfkésen. Gyertek és lélekben tartsatok velünk!

Képek

Utolsó kommentek

  • um: @Füfke: én sajnos nem voltam ilyen kitartó a napi élmények leirásában. Priviben szivesen adunk t... (2013.02.16. 18:50) Mérlegen a valóság!
  • Füfke: @um: Kedves um! Köszönjük az elismerést, bár a hajóutat így utólag kicserélném a nyugati partra, ú... (2013.02.16. 14:30) Mérlegen a valóság!
  • um: Kedves Rita ás Gábor, fantasztikus a blogotok! Mi már négyszer voltunk az USA-ban, szintén 3 hete... (2013.02.16. 09:14) Mérlegen a valóság!
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.28. 21:58) 21. nap: Encore=Ráadás!
  • Füfke: @acsbar: Barni! Van fogalmad arról, hogy hány Való Világot, Összeesküvőket és X-faktort kell nekem... (2011.10.30. 04:02) 20. nap: Paradise Island
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

10. nap: Universal Studios kalandjai

2011.10.19. 05:54 Füfke

 

Váááááááóóóóóóó, New York után a másik vágyam is teljesült. A vidámparkok csúcsa, ami mellett minden más csak maszatolás...A budpesti vidámpark nevet még csak hallani sem akarom többet, dózert neki!

Jesszusom! Mi történt velem röpke 9 óra alatt? Mindaz amire kicsi korom óta csak a képzeletemben játszottam el, hogy de jó lenne, de jó lenne?...Igaz már felnőttem, de legbelül még igencsak gyerek vagyok, aki csak erre a pillanatra várt, hogy egy kiadós megadózis-katarzis élményt adó szórakozással lezárjon egy korszakot. Jelentem maximálisan sikerült...űberklasszis napon vagyok túl! :)

Hogy miért csak egyes szám 1 személyében beszélek? Hol volt Rita? Hát szegénykémet az előző napi jegesmedve túra a Seaworldben olyannyira megviselte, hogy ő csak kívülről szemlélte az eseményeket, azaz cirka 27.500Ft-ért (2 élménypark ára) sétálójegyet vettem neki! :) Mentségére legyen szólva, hogy ő már előre jelezte itthon, hogy nem fog bemenni egy showra sem, hisz kiskorában is írtózott ezektől az élményektől, s egyensúlyzavara miatt nem is ajánlatos neki az ilyen móka!

No, ebből a hátrányból, hogy nem tartott velem, előnyt kovácsoltam ugyanis számtalan attrakciónál volt Single Ride felirat, azaz ahová a magamfajta egykék mentek, így elkerülve a hosszan tartó sorállást! Mellékesen megjegyzem, hogyha párban lettünk volna, jó magyar leleményességből eljátszottam volna 30 mp-es különbséggel ezt a külön utat, de a jólnevelt amerikaiak nem hogy kihasználnák ezeket a kiskapukat, hanem ha lemaradsz a sorban ők soha nem előznének meg, megvárják amíg elindulsz...szivattam is őket cipőfűzőkötéssel... :)

A másik érdekesség, hogy az attrakciók végelláthatatlan sorát eszméletlenül gazdaságosan oldják meg, ami a helyigényt jelenti. Kb. 300m-es labirintushálózat van mindenhol, elrejtve magában az adott mutatvány díszletében. Van is sötétség és klausztrofóbia rendesen.

Jah, és az is nagy találmány, hogy minden attrakció vége az adott attrakció szuvenyír boltjában ér véget, így mindenkit a megfelelő érzelmi állapotban kapnak el egy kis pénzköltésre. Engem is a Jurassic Parknál... :)

A mai beszámolómban két parkról mesélnék amolyan összefoglaló szerűen. Az alábbi sorokban kendőzetlenül értékelem az attrakciókat, mindennemű részlehajlás nélkül a látogatásom sorrendjében.

UNIVERSAL STUDIOS

Hollywood Rip Ride Rockit (roller coaster = hullámvasút)

Rögtön belenyúltam a legtutibb hullámvasútba! Eszméletlen...az első hullámvasút amiben halálfélelmem volt! Döbbenetesen jó...sajnos csak egyszer ültem rá (1 órás várakozás), de mindent vitt a mai napon! Már eleve az a tény, hogy a székben kiválaszthatod, hogy milyen stílusú és milyen előadó zenéje dübörögjön a székedbe épített (füled mögötti) hangszóróból, már ad egyfajta adrenalinbombát az út során (Rock-ot választottam), majd indulás után az a tény, hogy teljesen függőlegesen húznak fel az indulási pontra, totálisan székből fejjel lefelé történő kicsúszást érezve, s majd amikor a csúcson ezt az utat lefelé is megjárjuk, majd rögtön kunkor, melynek felénél teljes csavar, hát mit mondjak eléggé tele volt a gatyám. Szinte azt érzi az ember, hogy most vége....az acélszerkezet nem tudja tartani a kocsikat és kirepülünk a világból, de valahogy mégis pályán maradunk. S ne feledje senki, hogy közben izomból dübörög a fülébe a rockzene! Elképesztően nagy ötlet, akárki is volt, szentté avatni a hullámvasút kitalálójával együtt!

Értékelés: 5/5* (a nap győztese!)

Egy kis kedvcsináló (reklám után indul a felvétel): https://www.youtube.com/watch?v=JjI2a8wRe34&feature=related

Twister (látvány show)

Több filmben is szerepelt már, hogy ilyenkor mi történik. Elöljáróban annyit, hogy 1 külső teremben mesél a filmről kivetítőn a két filmbeli főszereplő (Helen Hunt és ki is a másik?), majd egy másik teremben, ahol már díszletek között vagyunk a filmforgatásról mutatnak képeket. Pl. a forgószél előli menekülést autóval hogy oldották meg...3 vízágyúval locsoltak, a jégesőt pedig két nagy jégtábla felaprózásával eszközölték, miközben a különböző hulladékokat szorták a kocsira. Aztán beléptünk a fő terembe, ahol végignéztünk egy jelenetet, amikor is kitör a vihar...jön a forgószél és minden összedől. Elég gagyi volt, mert ezek a robottechnikás fa szétrepedések, díszlet leesések elég gépiesek.

Értékelés: 5/3

The Mummy (látványos show + roller coaster)

A múmia című filmekből jól ismert szörnyekkel találkozhatott az ember miközben egy lassan mozgó hullámvasútban ült. Az egész nem volt nagy pukkanás, de a végén amikor teljes sötétségben beindult lejtmenetben alattunk a kocsi, hát az nem kis frászt okozott bennem. Ez a félelemérzet repítette végül a magas szavazatot :)

Értékelés: 5/4

Disaster (látványos show)

Eléggé vontatott látványos showműsor, ami arról szólt, hogyan készítik a robbantásos, katasztófafilmeket, s ehhez szereplőket is toboroztak, akik a végén belekerültek egy filmelőzetesbe. Ez a műsor is szereplet már filmekben. Gagyi volt! Kidobott idő!

Értékelés: 5/2

Man in Black (látványos show + utazó kocsi)

Beülsz egy járgányba, kapsz egy lézerpisztolyt és lövöd a lényeket. Van pontszámláló előtted, hogy mennyi állatot lőttél le, közben egy kocsival visznek, ami pörög, fékez, zakatol...stb. Baromi gyenguszka! Azért a mellettem ülő 7 éves gyereket és az anyuját csúnyán lenyomtam pontvadászatban! :))) Egyértelműen a nap citromdíjasa!

Értékelés: 5/1

The Simpsons Ride (Moziélményes szimulátor)

Hát kérem szépen, íme a nap meglepetése! Sokat nem vártam tőle, de akkora élményt adott, hogy máig nem értem, hogy volt az egész. Kis szobába tettek minket, ahol beleültünk egy nyitott tetejű szimulátorba. A plafon kinyílt és kiemelkedtünk egy hatalmas moziterembe, ahol a vászon fél gömb alakú volt és erre volt vetítve. A mérete leírhatatlan volt! 40x20-as-ra saccoltam. Ahogy kiemelkedtünk a szimulátor onnatól kezdve megelevenedett és tényleg belevitt minket a rajzfilmbe. Ehhez fogható élménnyel nem találkoztam még! 

Egy kis kedvcsináló, ami a negyedét sem adja vissza. https://www.youtube.com/watch?v=jJGHCQXFlnM

Értékelés: 5/5

Shrek (4D moziélmény)

A moziélmény tovább fokozódott! Én nem tudom ezek után, hogy fogok otthon moziba menni, mert a multiplexek már amúgy se nagyon hoztak lázba (max a hangzásukkal),talán az Aréna plázabeli IMAX hozott vissza bennem valamit a 3D-s Transformers-szel, de az is lópikula a 4D-s Shrekhez képest. Itt kérem szépen a 3D tökéletessége mellé még székrázás, vízpermet, szél is párosul, így történhetett meg velem, hogy a szamár arcontüsszentett, a lovas üldözésnél a széket úgy rázták, mintha én is a lovon ülnék, amikor meg pókok ereszkedtek le a vászonról olyan volt mintha a lábunkon másznának (enyhe szélfúvókák volt a trükk). A 3D-t ennél jobban nem lehet semelyik filmen viszontlátni. Az, hogy a dárda olyan élesen tör ki a vászonból és épphogy megáll az orrod előtt, hát odakaptam, hogy megfogjam. Hatalmas bravúr! És ez egy volt a sok közül! A 10 perces Shrek mese igazán nagy élményt ad kicsiknek-felnőtteknek egyaránt!

Értékelés:  5/5

Ami kimaradt:

Cápa (látványos show)

Sok filmben láttam, olyan mű, mint a Twister, ezért nem vágytam rá!

Terminátor (látványos show + 3D moziélmény)

A 2 órási kezdést 10mp-cel lekéstem. Hiába könyörögtem, amerikában pontos minden!

 

ISLANDS OF ADVENTURE

Hulk (roller coaster)

A másik parkot a népszerű hullámvasúttal kezdtem, s mivel nem voltak olyan sokan, így egyből kettőt is nyomtam (egyet legelől). S mi ennek a rollernak a fűszere? Hát, hogy az összes hullámvasúttal ellentétben, ezen nem felhúznak téged a magasba, hanem egyszerűen kilőnek, ami rögtön egy kunkoros függőleges lejtmenetre vált át, majd jön a nagy karika és így tovább. Szintén az első része hatalmas, nagyon tuti érzés, hogy kilőnek a semmibe egyszer csak aládfordul minden és robogsz lefelé. Csodajóóó, megérte repetázni!

Egy kis kedvcsináló: https://www.youtube.com/watch?v=jVdZROJf9Ag

Értékelés: 5/5

Fear Fall (katapult-szabadesés)

Ezt a fajta játékot már régóta kiakartam próbálni, ha már egyszer beszari vagyok ahhoz, hogy bándzsidzsámpingoljak, így nagy várakozással vágtam bele. Számtalan vidámparkban található ilyen, de azok többnyire felmennek a magasba és ott elengedik a szerkezetet. Itt viszont izomból kilőnek, a tetején atom fékezéssel megáll, úgy hogy a szíved és a többi belső szerved a mellkasodhoz és a hasfalodhoz ütődik, majd azzal a lendülettel megkezdi a gép a szabadesést. Nem tudom melyik volt a cool-abb, de a tetőn való stopfék, az valami gané volt. A leérkezés után újra felindult kisebb elánnal, majd le...és így pulzált még vagy 5-öt mire véget ért az attrakció. Szuper volt...

Értékelés 5/5

Spiderman (látványos show + moziélmény)

A Simpson Ride-nál leírtakhoz hasonló megavásznak előtt forgattak minket, ahol 3D-s szemüvegben élveztük Pókember házról-házra szökkenését. Döbbenetesen jó képi-, hang-, trükkvilág! Végig testközelből élvezhető tűz, víz effektek! Változatosan, szórakoztató! Kihagyhatatlan!

Értékelés 5/5

Rip-Saw Falls (vizes roller coaster)

Vizes mókában tegnap is volt részem, akkor bőrig áztam. Most rutinosabb voltam és a kenuszerűségben az 5. helyet foglaltam el (előttem egy család volt) abban a reményben, hogy a 4. helyen ülő apuka majd felfogja a vizet. Ez a csónak ment mindenféle úton, ami többnyire csak néha volt élvezetes, de amikor váratlanul víz jött valahonnan, az tuti, hogy telibetalált akárhol is ültél, s ehhez jött még a mélyzuhanásos csúcspont, amikor is kompletten csuromvizes lettem. Én olyan röhögőgörcsöt kaptam, no nem magamon, hanem a sok apukán, nagypapán, nagymamán....szarrá áztak....bugyiig!!! Én is, de engem nem zavart, csak azt a sok csalódott/mérges szülőt, aki csak a gyerek/unoka miatt ült fel erre a valjuk be hülyeségre (csurig eláztatni valakit poénból). Nekem nagyon megérte ezért a röhögőgörcsért...meg amúgy is.

Értékelés: 5/4

Jurassic Park (látványos show + vizes roller coaster)

Nem gondoltam volna, hogy az egykori kedvenc filmem egyik legemlékezetesebb jelenetét élőben is áttélem a parkban nyújtott attrakciók közül a leghitelesebben, leglátványosabban! A növényzet, a díszlet, a dínók, raptorok és a hangok egytől-egyig megszólalásig élethűek voltak (kivéve egy-egy robotosan mozgó dínóét). Felnőtt fejjel is a film részese voltam, s zárásként olyan zuhanásban volt részem a csónakunkkal, hogy ismét folyt rólam a víz rendesen. Köszönöm Spielberg! Állat volt!

Értékelés: 5/5

Harry Potter (látványos show + moziélmény)

Nem vagyok Harry Potter rajongó, sőt egyenesen rosszul vagyok tőle, mert nem hoz lázba az ilyen fajta film, de nem ezért írom, azt amit írok. Az Universal legújabb fejlesztésébe kár volt beleölni dollármilliókat, mert nem hozza azt az élményt. Azt várná az ember, hogy a legújabb és legmodernebb attrakció viszi majd a pálmát, de nagyon nem. Maga a kastélydíszlet fenomenális, tisztességet parancsoló, a sorban álláskor ahogyan a festményen lévők elkezdenek mozogni, beszélni szuper megoldás. Az hogy Herriéket kivetítőtechnikával úgy odavarázsolják az egyik erkélyre, hogy szinte tényleg elhiszi az ember hogy ott állnak... kontúr kivetítő vagy nem tudom, de pazar látvány. Ami azonban utána jön, az nagy csalódás. Az még nagyon ötletes, hogy templomi padsorok az attrakció ülőhelyei, de utána a váltogatott móka miatt igazából élvezhetetlen. Egyesíteni szerették volna a moziélményt a valósággal, így felváltva pörgetnek, emelnek, vászon előtt szimulátorszerűen rángatnak amikor repked a Potter...és így zajlik végig ez. A Simpson Ride elemeit szerették volna becsempészni a valóságba, de ez a kettő annyira elüt, hogy csak egy kicsit élvezhető. És az, hogy én a padsorból vissza-vissza tekingetek, hogy, hogy mozog a csuklószerű szerkezet és még engedik is, hogy lássam, hát nagyon nem 21. századi technika! Egyértelmű csalódás!

Értékelés: 5/2

Dragon Challenge (roller coaster)

Végezetül természetesen hullámvasúttal zártam, s nem is eggyel, hanem kettővel ugyanis egymás mellől indul a kettő, ami 90%-ban azonos utat jár be, de egyik karikázik, míg a másik kicsavar. Ekkor már 18 óra volt, kevesen voltak, így mindkettőn kétszer mentem. Kipróbáltam legelől, középen, hátul, hogy hol is igazán jó a hullámvasúton utazni. Szuper volt mindkettő, nem írok róla ódákat, mert így a nap végén már azt sem tudtam, melyik hol, mikor csavar, pörget, rángat. Imádom a hullámvasútakat, talán már immunis is lettem rájuk. Azt hiszem ezzel a 4 menettel méltó zárást adtam ennek a nem mindennapi gyereknapnak!

Értékelés: 5/5

Az egész napos gyaloglás (2 park), a várakozások (min 5 perc, max 1 óra), az attrakciók bejáratától való 500m-es labirintusok lejárása, a 4 hullámvasút (összesen 6 csúszás) szemembe ömlő menetszele, valamint úgy összességében ez a 9 óra tömény program olyan szinten elfárasztott, hogy fél hét magasságában a kijárat felé támolyogva a fáradságtól és a boldogsághormonok felszabadulásától és attól a tudattól, hogy az én drága, aranyos, kedves feleségecském összességében 9 órán át tolerálta FüziGabi játszótéri tombolását és kitartóan várta amíg én megélem gyermekkori vágyaimat, hát férfiasan bevallom, hogy ezeknek a hatása mind-mind közrejátszott abban, hogy kipottyanjanak könnyeim! Köszönöm Istenkének, hogy itt lehettem, s köszönöm Ritám végtelen nagy türelmét az egész naphoz, nem sok feleség csinálta volna utána!

A naptól és Orlando városától a Golden Corral étteremben búcsúztunk! Reggel irány Miami!

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://usanaszut.blog.hu/api/trackback/id/tr353313543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mszasza29 2011.10.19. 16:08:01

:) 10 nap után írok most nektek, de olyan mintha már 1 hónapja kint lennétek, annyi mindent éltem át veletek itt! :) Na igen Füzi Úr ezekről beszéltem, és mikor azt mondom magamnak olvasva a sztorikat, hogy 'ez egy állat" na az az igazi elismerés. Rita meg úgyis fogja a kezed, még ha épp nincs is a közeledben! A következő 10 napra egy kicsit átalakított okossággal küldenélek titeket!: Mindent lehet, tudom, hogy akarod! Ez Amerika! :)
Üdv!

Füfke 2011.10.20. 04:11:20

Pont ma mondtam Ritának, hogy bakker még csak a 10. nap, milyen jó hogy leírtam frissiben a blogban mi történt velünk, mert az hagyján, hogy azt se érzékeljük, hogy milyen nap van éppen, de már nem is emlékszem arra, mi volt New Yorkban! Az elején találó volt az írásom, hogy emberi aggyal felfoghatatlan és raktározhatatlan ennyi új impulzus...és hol van még a vége! Én hízok, a pénztárca meg fogyózik...valahogy meg kéne fordítani... :)
süti beállítások módosítása